You're The Only One

Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 22, 2012

What's up with the Name?

Hi there darlings... 

So, this time i'm gonna talk bout Name.. *essehhh.. speaking kunun. straight forward la kan. Actually saya mau cakap pasal nama. Nama baahh... ya! Nama. Nama yang bapa saya bagi to me is Adila Nuryein. so what's up with my name? Ada orang panggil saya Adila, itu common la. common for people to call us with our first name kan? Biasanya people yang call me "Adila" orang-orang yang tidak berapa kenal saya.. or people yang not close to me la lebih kurang. 2nd is Dila. Well, sangat rare la mau dengar people call me with this name. but.. but.. Hisyam suka panggil saya dengan nama ni instead of "sayang", "dear". heh.. :p *sila muntah* and sometimes kawan-kawan dia akan panggil saya dengan nama tu.. actually, sedap juga dengar nama tu. 3rd is Ila. yang ni pun memang rarely mau dengar orang panggil saya macam ni. Well, for truth pernah sekali ja orang panggil saya Ila.. :p tapi, tida payah la saya mention sepa kay? *it's a secret.. shhhhh... 
4th is Nuryein/Nur. and i'm like, seriously??? Nur?? Nuryein??? whooooohooooo... Pelik.. haha! Rare tahap gaban. Sekali ja pernah dengar orang panggil mcm ni. tu pun guru time sekolah rendah. but he's joking actually. 

&& lastly... my favorite, ----> YEIN/YEN... people out there yang very close to me sure akan panggil saya dengan nama ni. orang yang betul-betul kenal kay? && memang senang mau kenal pasti orang-orang yang rapat dengan saya atau tidak.. by the way they call my name suda tau. :) 

Actually my dad bagi saya nama ni ada maksud dia sendiri.. Adila from the Arabic word Adil. Which means Adil/Fair. perhaps i'm gonna be a fair person inside and out kan? InsyaAllah.. Nur also from the Arabic Word which means Cahaya/Light. and lastly Yein/Yin. my dad got this word from the chinese word. i don't really know what it's means but by what i understand bout it, sebenarnya it comes from the word Yin Yang. Yin more to coldness. pasal balance-balance and that stuff, i don't really care actually. tapi satu lagi maksud YEIN/YEN is matawang Jepun. Haha! :D Apa-Apapun, i love my name. and in future saya mau kasi nama my children semua start from A. heeee... supaya senang. Like me!

&& also, antara bestie saya selama 20 tahun saya hidup ni ada 2 orang nama yang hampir-hampir sama like me. Nama dia Yan, mau kenal dia?? tekan SINI, heeee... orang ranau, room-mate time di MRSM tawau. She's a nice girl. kamu-kamu jangan kacau dia aaa?? >,< 2nd person is Yeen, atau saya panggil dia Jureen... mau kenal dia juga?? click THIS. naaaa... dua-dua bebeh. kamu stalk-stalk la dorang kay? :p 

So fellows, stay beautiful.. :)) xoxo, Yein.

No comments: