You're The Only One

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 14, 2012

Faker please be REAL

Assalamualaikum . dosa x jawab salam :)

So, malam ni entry dia macam tajuk di atas.. seriously i hate F.A.K.E.R ... FAKER! okay? baca mukadimah seja kalau ada terasa & don't want to go on, well, i didn't force.. see "X" button up there.. click or lebih baik unfollow me.. cause my entry have some harsh words & sewaktu dengannya. deal kan? 

story goes on... mcm ni... selama ni saya diam, bukan bermaksud saya setuju apa yang mereka buat. tapi saya diam sebab saya hormat. cuma... sometimes people, when you have too much suda kan, u guys gonna have urrghhhhh... susah sgt mau mention.. dis thing kan pasal agama ba.. sorry to say.. sorry sgt2 kalau menyakitkan. saya bukan orang alim. saya bukan hafizah, saya juga bukan ustazah pilihan, saya bukan srikandi Islam, saya bukan macam mereka2 yang ada di Palestin, saya bukan juga wanita Arab, saya bukan syuhada, saya bukan juga pendakwah yang bertauliah. Apa yang saya ada, cuma sebuah al-Quran hadiah dari ibubapa saya, saya cuma ada setitik pengetahuan yang saya kumpul sepanjang 20 tahun saya hidup, saya cuma ada pengetahuan tentang agama Islam yang saya pelajari sejak Darjah 1.. dan saya cuma ada iman yang masih mengharap rahmat dari-Nya. saya cuma manusia biasa, saya buat banyak kesilapan sepanjang 20 tahun.. saya cuma ada lidah untuk menegur, && i have my hand to write what i thought. 
first of all, sorry if I offense you guys.. bukan niat. cuma sekadar renungan kita.

kadang-kadang kita leka, kadang-kadang kita seronok dengan dunia. but one thing for sure. Balasan untuk setiap dosa itu ada. saya bukan Tuhan untuk judge orang samada dia berdosa atau tidak. NO! cuma... jadi tanggungjwb untuk mengingatkan.. sometimes i feel "uncomfort" actually bila some people act like they don't DO "that thingy" but actually they did. itu FAKER namanya.. maybe they don't realize but actually i know.. i know maybe not all but "some". saya tidak kisah, sebab yala, time dihisab nanti saya perlu fikir tentang diri saya sendiri, seksa kubur nanti saya kena alami sendiri, itu yang orang selalu cakap. tapi, time dimandikan? time di kafankan? time di sembahyangkan nanti? kamu buat sendiri? saya tidak buat sendiri. sebab tu saya tidak mau susahkan orang lain... and seriously i'm not comfortable with all the stuff.. bukan apa, memang bukan life saya cuma... life itu membuatkan saya berdosa juga sebab saya tidak try to tegur benda yang salah. sebab saya tau benda tu salah tapi saya biarkan. *tambah lagi dosa saya yan gbertimbun-timbun. bukan niat mau diamkan. but, somehow u didn't know how to talk bout it. && sometimes silence is the best solution. idk. it hurts to watch semua perkara mungkar berlaku di depan kita. && saya sedih bila saya tida dapat buat apa2. cause i know, if i take an action, benda itu xakan berubah pun. x akan. saya tau. sebab saya sedar, saya bukan orang yang selayaknya untuk menegur. 

mungkin saya tidak sampaikan sangat apa yang patut & apa yang saya simpan selama ni. nvm, saya tidak mau mention sangat. 1 thing i wanna tell ya, saya cuma mampu menasihati... saya hidup baru 20 tahun. ilmu pun tidak cukup. && i still learn how to be a BETTER muslimah. not only GOOD but BETTER.. my mom and dad raise me up dengan knowledge bout ISLAM yang cukup untuk saya survive dalam dunia sekarang. not too enough tapi at least i'm not gonna do a bad thing yang boleh buat ibubapa saya sendiri terpaksa menanggung dosa yang saya buat. cause i love they both, i didn't want to make them suffer nanti di akhirat. sebab segala dosa yang saya buat di dunia bila di hisab nanti, bapa saya terpaksa jawab... :'( 

i still remember ada orang pernah cakap ;

Kalau kita berniat untuk menjadi baik, Allah akan hantar orang yang baik-baik untuk berada bersama kita

TRUE! i'm grateful cause i've meet the good people.. not even good outside but also inside. saya tidak cakap orang lain BAD.. no.. not once.. they have Good side also.. cuma belum masanya for them to show their good side. Sayang... :) sebab we don't know kan, berapa lama kita hidup. so, guna la masa hidup ni untuk lengkapkan iman, penuhkan pahala. pahala saya pun belum cukup. Dosa lebih banyak mungkin.  so, tidak perlu t'lampau & melampau panjang. saya mampu tulis sampai sini. Apa yang buruk tu datangnya dari saya, & apa yang baik itu datangnya dari Allah. May Allah bless us readers. :)

No comments: