You're The Only One

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 19, 2012

After A lil' While

so, it's been a while saya x update blog... quite busy jadi babysitter *sigh* but.. but... i'm fall in love to the lil' one... Aqeel, my new love... maigaddd.. he's been cute and cuter each day. *sory for my bad english* haha! 

sumthing happens  a week ago, time saya posting di Pitas, well... my mom kerja pagi, my dad also pagi, my lil' sis pegi skolah pagi, saya pula praktikal d klinik dari jam 8 pagi smpai jam 1.. so teda orang yang mau masak mamam d rumah.. after jam 1, suma kami balik, kami singgah di kedai makan untuk lunch.. && ada satu hari tuuu, sorang pacik ni sangat2 pity wooo. :((( dia lapar and condition dia sangat2 kesian... dia duduk d meja yang ada customer tuu && pandangan mata dia tu, bila saya tgk mcm mau nangis... he's waiting for the guy(customer) yang tengah makan tu and after dia sudah habis makan, masih ada sisa... tu pacik pegi makan sisa makanan customer td.. saya mau nangis time tuu.... few minutes after that, ada sorang waiter ni nampak uncle tu, trus dia suruh tu uncle tgu.. u know what he did??? dia masuk dalam ambil piring, ambil nasi, bagi uncle tu 3 jenis lauk ( ayam, ikan, sayur ) then, i'm just like... whoaaaa... (*-*) speechless... i ask tu abang yang bagi, does uncle tu selalu datang sini.. then abang tu cakap, yea, dia selalu datang && dorang akan bagi dia makanan free... saya terharu... sangat-sangat.. (TT__TT)

saya tida sangka masih ada orang yang sangat prihatin sama orang2 yang kurang bernasib baik mcm uncle tuuu... saya doakan pemilik kedai makan tu & pekerja2 dia di murahkan rezeki & panjang umur, sihat selalu.. so, people... there's a lot of things happens in this world that we should learn either from environment, events that happens around us.. Allah itu Maha Adil, setiap apa yang kita buat memang di catit... and banyakkan sedekah.. Allah akan balas lebih banyak dari apa yang kita sedekahkan. Wallahu'alam.. InsyaAllah, segala amal kebaikan yang kita buat di terima. && most of all be grateful for what we have... ada orang lain yang lebih susah dari kita.. contohnya, saudara-saudara di palestin. so, kita doakan mereka di sana diberi rahmat and dibebaskan dari seksa zionis.. :(( 

&& saya happy sebab ada suda kawan-kawan saya start blogging thingy.. yeay! makin rmai la saya follow.. so, sepa2 mau minta follow just drop ur link to my comment atau d chatbox sana kay? nanti saya ada masa saya cek and i'll follow you.. 

so, lots of love to you people. chiawwww.. 

2 comments:

xueryne said...

untungla blogging~

Adila Nuryein said...

hahahahaha~ Queen of bebeh datang sudaaa...